Historie

 

Kovárna Společnost TATRA METALURGIE  je přímým nástupcem společností Tafonco a.s. a Taforge a.s. a tedy pokračovatelem dlouhodobé tradice slévárenské a kovárenské výroby v Kopřivnici, která je od počátku spjatá s výrobou vozidel – nejprve kočárů, přes železniční vagóny, až po výrobu automobilů.

Historické kořeny těchto výrob spadají do poloviny 19. století, kdy Ignác Šustala započal v Kopřivnici (tehdejším Nesselsdorf) výrobu kočárů a bryček, a položil tak základ pro pozdější vznik automobilky TATRA, třetí nejstarší na světě a nejstarší ve střední Evropě.

 

 

 

 

Historické milníky společnosti TATRA METALURGIE a.s.

 

 Slévárna Fe

2016      Fúze společností Tafonco a.s. a Taforge a.s.

2012      Získáno osvědčení dodavatele pro České dráhy pro provoz kovárna (Taforge a.s.)

2008      Certifikace systému řízení environmentu dle ISO 14001:2004 pro provoz slévárna (Tafonco a.s.)

2004      Certifikace systému řízení jakosti dle ISO 9001:2000 a ISO TS 16949:2002 provozu kovárna (Taforge a.s.)

2002      Přejmenování slévárny a kovárny na Tafonco a.s. a Taforge a.s.

2001      Změna způsobu tavení na kupolových pecích.

1997      Certifikace systému řízení jakosti na kovárně dle DIN ISO 9002.

1995      Založení obchodních společností Slévárna TATRA spol. s r.o. a Kovárna TATRA spol. s r.o.

1994      Certifikace systému řízení jakosti na slévárně dle DIN ISO 9001

1983      Výroba odlitků z litiny s kuličkovým grafitem.

1972      Zprovoznění současné slévárny.

1960      Zprovoznění současné slévárny hliníku a současné kovárny.

1943      Nová etapa kování -  složitý tvar na jednom ohřevu, stroji i zápustce.

1931      Výroba prvního ocelového odlitku.

1911      Zprovoznění slévárny šedé litiny.

1904      Na místě původní vagónové kovárny byla postavena „nová“ kovárna.

1891      Kovárna doplněna o slévárnu mosazi.

1887      Výstavba vagónové kovárny pro volné kování velkých součástí na parních bucharech (Nesseldorfer Wagenbaufabrik - Kopřivnická vagónka, která o 10 let později vyrobila první automobil se spalovacím motorem na území Rakouska-Uherska s názvem Präsident)

1860      Výstavba budovy soustružny s malou slévárnou – počátek slévárenství v Kopřivnici

1853      Výstavba první kovářské dílny – počátek kovárenství v Kopřivnici

1850      Živnostník Ignác Šustala začíná vyrábět kočáry a bryčky             

 

Slévárna Al